Dag 6 - Van Key West naar Fort Lauderdale

Zaterdag staan we op tijd op zodat we na het ontbijt uit kunnen checken en richting Fort Lauderdale kunnen rijden. We hebben het super fijn gehad in dit hotel, NYAH is echt een aanrader als je ooit naar Key West gaat! Misschien komen we hier zelf ook nog wel eens terug :).

We willen kijken of we op Key Largo in het John Pennekamp Coral Reef State Park kunnen snorkelen met Sundiver Snorkeling Tours. Ik heb voor de boot van 12u een plekje voor ons 'gereserveerd'; niet betaald, maar wel laten weten dat we graag mee willen. Onderweg naar het vaste land is het alleen étg druk, en om 'onze' plek op de boot te krijgen, moeten we er uiterlijk 11uur zijn. Dit halen we jammer genoeg niet meer. We besluiten om wel het State Park in te gaan en op eigen houtje de zee een beetje te verkennen. Als we na ruim 3 uur bij het park aankomen, betalen we $10 en rijden we naar binnen op zoek naar een parkeerplek. Op zoek, en nog meer op zoek, en nog meer op zoek.. Tsjah, die plek is er dus niet meer! We besluiten dan om het geld terug te vragen en door te rijden naar Fort Lauderdale, want dat is ook nog wel een rit. Gelukkig doen de rangers abslouut niet moeilijk ('We're here to make you happy!') en krijgen we het entreegeld terug. We stappen weer in de auto en vervolgen onze weg naar het hotel in Fort Lauderdale. Hier overnachten we om de lange rit naar Davenport te onderbreken. Onderweg hebben we nog wat spetters, maar ik Fort Lauderdale is het droog en heet. Nadat we hebben ingecheckt, lopen we naar een Mall in de buurt om aan de hitte te ontsnappen maar niet op de hotelkamer 'vast' te zitten. Op de kamer is namelijk heen WiFi en het zwembad is ook buiten gebruik. Het hotel is van eigenaar en naam verandert en ondervindt daardoor op dit moment nogal wat problemen.. Het is een luxe Mall met winkels die (zeker nadat we de de prijzen bij de Ross hebben gezien) boven ons budget zitten. We eten Aziatisch in de foodcourt waarna we terug lopen naar het hotel. Daar drinken we een biertje, lezen wat, kijken wat TV, kijken naar het onweer dat op een afstandje voor mooie flitsen zorgt en gaan dan slapen. Morgen rijden we vanuit Fort Lauderdale naar Sandy Ridge, Davenport om nog 12 dagen in een villa met eigen zwembad door te brengen!

See you later alligator 🐊!