Posts

Posts uit juli, 2017 tonen

Dag 3 - Onderweg naar Key West

Afbeelding
Woensdag staan we op tijd op om onderweg te gaan naar Key West. We hebben gisteravond de meeste spullen al ingepakt. We ontbijten, douchen en rapen de laatste spullen bij elkaar voor we vertrekken. Rond 9uur rijden we weg, we hebben een rit van zo'n 4 uur voor de boeg. Ons appartement met de slaapbank voor Ronald & mij Bye bye Miami! In Homestead maken we een tussen stop om te tanken en om een smoothie/milkshake te halen bij Robert is Here. 't Kost wa, maar dan hedde ook wa! En lekker dat ze zijn! Hierna rijden we bijna aan een stuk door naar Key West. We maken onderweg één stop om even te plassen en de temperatuur van de Atlantische Oceaan te voelen. Als we aankomen in Key West, rijden we pardoes het hotel (NYAH, Not Your Average Hotel) voorbij! Ho! Het is eenrichtingsverkeer, dus we rijden via een omweggetje de straat weer in. Maar ja, voor wie er wel eens is geweest, is het parkeerprobleem niet onbekend! We vinden een plekje waar we wél

Dag 2 - Zonsopgang, Wynwood Walls & Bayside Marketplace

Voor vandaag hebben we de wekker om 6 uur gezet, want we willen graag de zon op zien komen op het strand! Aangezien dat om 6:43 gebeurd, moeten we er dus op tijd uit. We kleden ons aan en gaan op pad. Het is al goed benauwd en het is al snel zweten geblazen.  Na dit mooie uitzicht lopen we terug om te ontbijten en te douchen. Daarna staat Wynwood Walls op de planning. Hele mooie graffitiwalls! Maar eerlijk gezegd had ik (wij) verwacht dat het wat compacter en één geheel zou zijn. We hebben de wijk wat rond gelopen en mooie Walls gezien, maar gezien de temperatuur hielden we het vrij snel voor gezien. Het is weer warm! We koelen even af in de airco van de auto en ik stel voor om een kijkje te gaan nemen bij de Bayside Marketplace. Dat blijkt gezellig te zijn, met verschillende (souvenir)winkeltjes. We lopen er een rondje en rijden dan via de Walmart terug naar ons appartement. 's Avonds eten we een gebraden kip die we bij de Walmart mee hebben genomen met salade en stokbrood, hoe ma

Dag 1 - Miami op de fiets

Afbeelding
We zijn redelijk vaak wakker 's nachts, en zijn er daardoor lekker op tijd bij 's ochtends. Gisteren hebben we bij de Publix om de hoek wat spulletjes gehaald voor het ontbijt, maar we zijn de koffie vergeten. We besluiten om een Walmart te zoeken in de navigatie en rijden daar op ons gemak naar toe. René & Sofie zijn onder de indruk van zo'n grote supermarkt, dus het duurt iets langer (en de kar is iets voller..) voor we de winkel weer uitgaan en we terug rijden voor ons ontbijt, wat nu bijna een brunch is geworden haha.  Na het ontbijt gaan we de deur uit, op zoek naar een Citi Bike stalling, we willen namelijk een stuk over de boulevard langs het strand van Miami Beach fietsen. We huren de fietsen, $10 voor 2 uurtjes en vertrekken richting Ocean Drive. Daar manoeuvreren we de fietsen de boulevard op en beginnen aan het tochtje. Door de supermarkt-trip hadden we een laat ontbijt en dat betekent dat we nu op het heetst van de dag aan het fietsen zijn!  Pfoeh, het is ff

Traveling to Miami

Yes, de laatste weken, dagen en uren zijn voorbij gevlogen! De dag voor vertrek wordt een lange, want we halen een nachtje door. De zaterdag begint vroeg met de laatste dingen die geregeld, gekocht, schoongemaakt en opgeruimd (moeten) worden. Een vriendin komt op ons huisje en ons Monster (Franse hangoor) passen, dus we willen het wel netjes en met een lege wasmand achterlaten. 's Middags eten we nog even wat met z'n allen om in de stemming te komen en dan begint de lange nacht! We vliegen zondag om 8uur en moeten dus om 5 uur op Schiphol zijn. Maar aangezien er de laatste tijd veel berichten zijn geweest over lange wachttijden ivm vele vakantiegangers, nemen we het zekere voor het onzekere en vertrekken we rond 1 uur op ons gemak. Na de auto op P3 geparkeerd te hebben, staan we rond half 3 op het vliegveld. We drinken een Starbucksje en lopen dan terug naar de incheckbalies waar we een beetje dutten tot om half 6 de balies open gaan. We gaan gelijk in de rij s

Onze reis & het gezelschap

Afbeelding
Deze keer is de samenstelling van onze reisgenoten compleet omgegooid; Ronald & ik zijn de 'stabiele factoren' tijdens de Floridareizen haha. Dit jaar gaan we drie weken op pad met een bevriend stel, René & Sofie. De laatste week van ons verblijf komt er nog een vriendin aangewaaid, Mayke. Onze reis begint de nacht van 22 op 23 juli rond een uur of 12 met de rit naar P3 Langparkeren. Aangezien het afgelopen meivakantie al zo'n chaos was op Schiphol, willen we op tijd vertrekken en lekker onze tijd kunnen nemen. De 23ste om 0800u vliegen we met British Airways naar London Heathrow waar we anderhalf uur hebben om over te stappen op onze vlucht met British Airways (uitgevoerd door American Airlines) naar Miami. Die overstap is lekker krap, dus ik hoop dat we het gaan redden! Na een vlucht van zo'n 9,5 uur landen we als alles goed verloopt iets na 1400u op Miami. Daar staat een Chevrolet Tahoe SUV (of vergelijkbaar) voor ons klaar waarmee we het appartement ga