Dag 1 - Miami op de fiets

We zijn redelijk vaak wakker 's nachts, en zijn er daardoor lekker op tijd bij 's ochtends. Gisteren hebben we bij de Publix om de hoek wat spulletjes gehaald voor het ontbijt, maar we zijn de koffie vergeten. We besluiten om een Walmart te zoeken in de navigatie en rijden daar op ons gemak naar toe. René & Sofie zijn onder de indruk van zo'n grote supermarkt, dus het duurt iets langer (en de kar is iets voller..) voor we de winkel weer uitgaan en we terug rijden voor ons ontbijt, wat nu bijna een brunch is geworden haha.

Na het ontbijt gaan we de deur uit, op zoek naar een Citi Bike stalling, we willen namelijk een stuk over de boulevard langs het strand van Miami Beach fietsen. We huren de fietsen, $10 voor 2 uurtjes en vertrekken richting Ocean Drive. Daar manoeuvreren we de fietsen de boulevard op en beginnen aan het tochtje. Door de supermarkt-trip hadden we een laat ontbijt en dat betekent dat we nu op het heetst van de dag aan het fietsen zijn!

Pfoeh, het is ff puffen, maar wel super leuk om alles vanaf de fiets te zien. Aan het eind van de boulevard begint de boardwalk, maar daar mogen we niet op met de fietsen, dus we slaan linksaf. Ik vraag eerst een agent te golfkar nog even hoe we het gemakkelijkst naar de Holocaust Memorial fietsen. Het is wel heel apart om hier te fietsen, want je fietst eigenlijk gewoon midden op de weg waar al het verkeer langs je heen raast. Dus op een gegeven moment kiezen we er voor om over de stoep te peddelen.

De Holocaust Memorial is erg indrukwekkend. De groene hand springt meteen in het oog, als je er voorbij loopt, zie je de wand met daarin honderden, misschien duizenden namen gegraveerd. We maken foto's en drinken even wat in de schaduw. Het is HEET!

Na dit bezoek fietsen we terug naar de boulevard, waar we onze fietsen weer inleveren. Sofie duikt even de zee in om af te koelen, daarna lopen we terug naar het appartement om een salade te eten en even bij te komen.

's Avonds lopen we naar 15th street waar we overheerlijke hamburgers en frietjes eten bij Five Guys, onze burger favoriet!

Met onze buik vol lopen we richting Lincoln Road, een leuke winkelstraat. Na de winkels te hebben gezien te hebben lopen we terug naar het appartement om de auto op te pikken.

Na zonsondergang rijden we naar South Pointe Pier om een foto te maken van de skyline van Miami Beach. De pier is gesloten, maar we vinden een plekje vanwaar we ook goede foto's kunnen maken.

We rijden terug via Ocean Drive, om de Art Deco hotels nog eens in neon licht te zien.

En zo is er al een dag voorbij!

See you later alligator 🐊!